Пн - Пт 9:00 - 19:00

Сб-Нд за попередньою домовленістю

(096) 561-66-08

Адреса: м Київ, вул. Глибочицька, 72, оф. 321.

(063) 733-19-16

Facebook

Ліквідація ФОП 

ліквідація ФОПВи вирішили розпочати ліквідацію ФОП, але не знаєте з чого почати? Тоді ця інформація для Вас!

 

Ліквідація (припинення) ФОП – процедура, в результаті якої фізична особа – підприємець втрачає статус, а його комерційна діяльність офіційно припиняється.

 

Перший етап – похід до суб’єкта державної реєстрації.

Відповідно до Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань”, суб’єктами державної реєстрації є: виконком місцевої ради або райдержадміністрація в разі прийняття ними відповідного рішення (у м.Києві та Севастополі – міськадміністрація / райадміністрація); нотаріуси.
Суб’єкту державної реєстрації подається заява (форма 12), пред’являється паспорт. Суб’єкт державної реєстрації приймає у Вас документи під опис. Якщо Ви правильно заповнили заяву, то протягом 24 годин в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР) з’являється запис про припинення ФОП. У разі наявності зауважень, заява подається заново. З дати запису до ЄДР про припинення ФОП, Ви втрачаєте статус приватного підприємця. Багато хто на даному етапі зупиняється і вважає, що він вже припинений і далі нічого робити не потрібно. Проте, слід врахувати той факт, що без проходження перевірки в контролюючих органах Вас не знімуть з обліку податкових органів.

 

Другий етап – проходження перевірки та зняття з обліку податкової.

Якщо ФОП є платником єдиного податку, необхідно подати заяву про відмову від спрощеної системи оподаткування, сплатити податки і подати ліквідаційні звіти. Більшість податківців, консультуючи фізичних осіб, налогошують на необхідності подачі заяви про проведення перевірки. Хочемо розвіяти цей міф: “Подача заяви на проведення перевірки – це не обов’язок, а право фізичної особи!” Дехто ігнорує проведення перевірки, мотивуючи це тим, що він вже не підприємець, на якій підставі у податкових органів виникнуть претензії?
Це помилкове судження, оскільки фізична особа несе відповідальність за зобов’язання ФОП всім своїм майном.
Наша рекомендація – не ігнорувати цей етап, щоб уникнути подальших проблем, пов’язаних зі штрафними санкціями.

Результатом цього етапу є: довідка про проходження перевірки – в разі відсутності порушень з боку ФОП; АКТ – в разі виявлення будь-яких порушень з боку ФОП.

Після проходження всіх вищевказаних етапів, за відсутності спорів з податковою і сплаті податків і штрафних санкцій Вас знімуть з обліку податкових органів.

Ліквідація СПД великий за обсягом і довготривалий процес, який може зайняти у Вас більше 2 місяців. Тільки уявіть собі, Вам необхідно витрачати час на походи в контролюючі органи, подавати звіти, ініціювати перевірку, займатися її супроводом, відстоювати свої права і правильність ведення обліку ФОП, подавати різні пояснення з того чи іншого питання.

Ми можемо допомогти Вам впоратися з цим непростим завданням!

Що ми пропонуємо?

При замовленні послуги по ліквідації ФОП Ви перекладаєте на фахівця Юридичної компанії «Aditum» весь процес ліквідації: від походу до суб’єкта державної реєстрації до зняття з обліку в контролюючих органах. Додатково ми пропонуємо послугу з проведення попереднього аналізу Вашої господарської діяльності (а саме обліку) нашим фахівцем і вже перед перевірками Ви будете мати уявлення про можливі штрафні санкції та їх розміри, а також будете повідомлені про відсутність первинних документів.  Маючи інформацію про відсутність первинних документів, Ви будете мати час на їх відновлення. Завдяки інформації про штрафні санкції та їх розміри, Ви зможете для себе вирішити, чи варто взагалі вплутуватися в цей процес.
Якщо так, то будете мати уявлення про можливі ризики.

Для замовлення послуги від Вас потрібні:

  1. Нотаріальна довіреність і її нотаріальна копія;
  2. Виписка / свідоцтво з ЄДР;
    витяг / свідоцтво з реєстру платників єдиного податку (якщо ФОП – платник єдиного податку);
  3. Договори, акти, рахунки за період діяльності ФОП;
  4. Банківські виписки за період діяльності ФОП;
  5. Квитанції або платіжні доручення про сплату податків;
  6. Довідки з банку про закриття рахунків ФОП;
  7. Звіти;
  8. Книга обліку доходів.